Telewizja Republika w okresie od 25 do 31 grudnia zajęła drugie miejsce w zestawieniu najchętniej oglądanych stacji newsowych. We wtorek 26 grudnia oglądalność Telewizji Republika była nawet wyższa niż TVN24. Na przykład około godziny 21:25, Republikę śledziło około 310 tysięcy odbiorców, natomiast TVN24 zaledwie około 160 tysięcy. Logiczny stąd wniosek, że wzrost oglądalności przełoży się na większą ilość reklamodawców. Tymczasem obserwujemy zjawisko odwrotne. Niektóre firmy nie kryją, że nie podoba im się sposób narracji na temat migrantów. Inne używają bardziej dyplomatycznego języka. Do tej grupy należy Media Expert.

Portal businessinsider.com.pl cytuje stanowisko firmy. Wynika z niego, że Media Expert nabyła spoty reklamowe w TV Republika od brokera medialnego w pakiecie, a ten wygasa w dniu 7 stycznia 2024 roku. Z tych lakonicznych słów trudno odczytać intencje firmy. Dlatego nie można jednoznacznie stwierdzić, że przyłączyła się ona do akcji bojkotu stacji Republika. Odpowiedź na to przyniesie czas. Także on odpowie, w jaki sposób zachowają się widzowie TV Republika – klienci Media Expert. Być może, w ramach rewanżu, przestaną korzystać z usług tej firmy po 7 stycznia 2024 r. Swoją drogą ciekawe jest to, że podobno firmy stronią od bieżącej polityki. Czy aby rzeczywiście?

 

Źródło 77-400